Så var man ett år äldre - igen!

I helgen (i lördags) fyllde jag år - 37 år! Shit vad tiden går, och vad gammal jag har blivit! :-/
Lennart började firandet lite i förväg... så i fredags överraskade han mig med att laga tapas och bjuda på ett supergott rödvin till. Han dukade upp följande: Parmaskinka med melon, vitlöksfrästa champinjoner, baconlindade dadlar, tomat och mosarella samt spansk salami, chili-oliver och rostad potatis. Vinet var från Argentina och hette Argento. Sååå gott!


Lelles goda tapas!

I lördags var Lennarts pappa och mormor här, hans mamma var tyvärr sjuk och stannade hemma. Vi bjöd i alla fall på lasagne, sallad och vitlöksbröd. Till kaffet hade jag bakat en god jordgubbspaj (ingen traditionell bärpaj, utan en paj som med bla ägg och gräddfil i fyllningen - som ska ätas kall.)

Här är lite bilder från helgen - på lillhjärtat såklart! ;-)


Emma har börjat åla sig - bakåt! I fredags hittade jag henne bakom fåtöljen på förmiddagen...


... och bakom soffan på eftermiddagen. (Här kan ni se att hon dragit med sig babysittern och liksom stängt in sig mellan soffan och väggen!)


Gumman sjunger vaggvisor med pappa.


Nya favoritleksaken är en läragåvagn som Emma fått av kompisen Wille i Höör. Nu går hon inte än, men sitter gärna och leker med aktivitetstavlan som går att vinkla ner.


Allt oftare står lillstumpan på alla fyra och gungar. Nu är det bara en tidsfråga innan hon kryper iväg.

Kommentarer
Postat av: b

hoppas du fick en trevlig födelse dag .

ser du fick äta gott i alla fall.

jag fixar maten när ni kommer upp jag lovar .?

2009-05-18 @ 00:54:25
Postat av: B

Snygga kort sis å läckert att gumman har hittat backen på till varon .........?

Lenart får ju inte förstöra lillan med sin sång röst haha hon kan ju få skador för livet....!

2009-05-18 @ 23:39:26
Postat av: B

snygga kort på gumman å klart läckert att hon backar sig fram ...?

sen så får inte Lenart förstöra gumman med sin sång röst haha kan bli skador för livet hihi haha...?

2009-05-18 @ 23:42:45
Postat av: Astrid

vilka jättesöta bilder på Emma!! Känner igen bakhasandet!

2009-05-19 @ 22:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0