Bilder från helgen

Vi har som jag tidigare berättat varit i Stockholm och hälsat på i helgen. Det har varit väldigt roligt - god mat, trevligt sällskap och fint väder. Det enda tråkiga är att Emma sovit dåligt, vaknat flera gånger och sedan bestämt sig att dagen börjar redan klockan fem! (vilket har gjort att jag och Lennart varit rätt mosiga om kvällarna).

I torsdags kväll var vi i Nacka hos Linda, Dan och Emmy, som jag berättade om i  mitt tidigare inlägg - och i fredags hos Anneli, Patrik, Kalle och Isabella i Upplands Väsby. (Linda, Dan och Emmy kom också dit)
Vi åkte till väsby  redan vid lunch och blev bjudna på god pastasallad med kyckling och rosévin (blandat med fanta - jag vet att det låter skumt med det var otroligt gott!) Solen strålade från en klarblå himmel och vi var ute precis hela dagen. Jag, Linda, Anneli och barnen gick på promenad medan killarna radade upp sig i varsin solstol.

På kvällen tändes grillen - och då hade även Per anlänt - och det blev god middag med grillat kött, rostade potatisar och rotsaker samt sallad och diverse såser.... och så rödvin såklart! Sååå gott! :-) Det var längesen vi sågs allihopa så det var verkligen supermysigt och trevligt. Men som sagt, Emma sov dåligt, vi var trötta och tackade därfär för oss redan vid 22-tiden. De andra fortsatte därför kvällen utan oss....

Här är några bilder från helgen i huvudstaden:


I bilen på vägen upp till Stockholm...


Emmy och Emma träffas för första gången. Det skiljer nio månader mellan dem.


Emma väntar på kvällsgröten och Emmy ritar.


Patrik i sitt ässe! ;-)


Kalle, Linda, Anneli, Patrik och Isabella.


Dan hjälper Emmy med middagen.


Emmy gillade den blå tunneln som Anneli plockade fram...


... det gjorde Isabella också, men hon kröp lite fortare än Emmy.


Emma satt på en filt i skuggan och lekte med Kalle och Isabellas gamla babisleksaker.


Emma gungar i Rålambshovsparken, strax intill vart vi bodde.


Lennart och Emma i Rålambshovsparken.


Lunch på stan... på Jensens.


Emma fick en fin bok av Anneli, Patrik, Isabella och Kalle i försenad doppresent... den har blivit en favorit! (och boken verkar vara både rolig att titta och klämma på samt att äta) :-D

Kommentarer
Postat av: A

Så fina bilder! Jag kanske snor några till min blogg! ; ) Kram!

2009-05-04 @ 15:01:41
Postat av: Kattis

Ja, gör det du! :-) Kram!

2009-05-04 @ 15:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0