Mat - eller rättare sagt puréer

Emma har börjat äta annat än bröstmjölk. Under en dryg vecka har hon fått smaka potatismos och puréer med bland annat  majs och potatis, morötter samt broccoli. Vi började med två teskedar, men redan nu äter hon fyra. (och hon skulle kunna äta mer)
Jag har för mig att småbarn trycker ut det mesta med sin tunga, men inte Emma. Nej, hon har kommit på sig egna teknik hur man ska få i sig puréerna - hon suger!!! Hahaha!
Har ingen bild på henne när hon äter, men lovar att ta en i morgon. (I helgen blir det premiär för majs- och havregröt och efter det är det dags för fruktpuréerna)

I dag har vi inte gjort mycket bara varit ute på en kortare promenad, för både Emma och Lennart är förkylda. I julas smittade jag lillstumpan och nu var det pappa som hade svårt att låta bli att pussa på henne trots hosta och täppt näsa. Om hon mår bättre i morgon ska vi på promenad och fika med Camilla och Ludvig och förhoppnigsvis även Astrid och Thea...

Nu ska jag slöa framför tv:n en stund innan jag ska lägga mig....

Kommentarer
Postat av: B

sätt lenart i karantän...

2009-01-15 @ 21:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0