Tillbaka på jobbet

Jag vet att jag inte har bloggat på en vecka, men det har verkligen inte funnits tid. Jag har nämligen börjat jobba igen och har haft  mycket nytt att lära, så jag har varit trött när jag kommit hem. Att jag sedan pendlar till Malmö - vilket gör att dagarna blir extra långa gör inte saken bättre.
Men trots pendling och allt så är det faktiskt kul att vara tillbaka i "vuxenvärlden" där man bland annat får äta sin lunch utan att jäkta eller ha en sötnos hängandes och gnällandes runt stolen. :-)
 Emma har haft det bra hemma med sin pappa. Första dagen var regnig, med sen har de haft riktigt fint väder och kunnat vara ute den mesta tiden.

Här är några bilder från veckan:


Emma tycker om att leka i sandlådan. Sanden är mjuk - och hon gillar att smaka på den. (Blää)


De har också hunnit med att gunga...


...samt bada hos farmor och farfar i deras koloni. (vilket vi även gjorde i dag)


Att bada är kul, och nu har Emma fått en ny badbalja - en lite större än den som var i skötbordet. Nu kan hon bada länge och leka med sina fiskar utan att jag måste stå böjd bredvid. Har inte varit speciellt skönt för ryggen.


Den fjärde tanden har ännu inte kommit fram, men den syns just under tandköttet - den lär spricka igenom vilken dag som helst.

I dag är min enda lediga dag, jag skulle egentligen varit ledig i morgon också men så ville chefen att alla redigerare skulle jobba då det är första kvällen tidningen ska göras... tidningen i sig är ju inte ny, men det är första numret som vi gör/redigerar här nere i Skåne. Ska jobba mellan 14 och 23  så det blir en lååång vecka till nästa ledighet.

Måste avsluta med en så rolig bild på Emma.... garvade som tusan när jag tagit den!




Hoppas ni får en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: bror

haha sista bilden på gumman är det för att du skall jobba lång å sen vecka .

fina bilder sis å äntligen får man se hur det går och är hos er i gen ...

ha det bra vi höres /morbror

2009-08-09 @ 11:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0