Jobb och jobbiga nätter

Nu har Emma fått sin fjärde tand (den kom ju för lite drygt en vecka sedan) och fler är på väg, antar att det är därför hon sover så dåligt om nätterna igen. Det känns extra jobbigt när man måste upp och jobba dagen efter. I natt var Emma vaken mellan 02 och 04 - hon fick komma till vår säng, men inte ens det hjälpte. Hon satt upp och klängde på mig hela tiden. Grät gjorde hon så fort jag försökte lägga henne ner. Så ni kan förstå att jag var trött när jag satte mig på tåget till Malmö klockan 8 i morse. Hoppas det inte fortsätter allt för länge...

Det känns bra att jobba, jag har lärt mig massor på de dagar jag varit i Malmö - Photoshop, illustrator och adlayout. Så nu lägger jag format och redigerar mellan klockan 9 och 17. Tar tåget tillbaka 17.08 och är hemma i lägenheten klockan 18. Lääängtar så tills jag får börja jobba från Helsingborg. Då slipper jag gå klockan kvart i åtta och komma hem kl 18 - då kan jag cykla tio i nio och vara hemma tio minuter efter att jag har slutat! :-)

Emma har börjat på forsättningen av babysimmet. Första gången för terminen var i måndags. Sedan var hon, i fredags, på Busfabriken med pappa, Thea och Ludvig samt deras mammor. I dag har hon varit i Landskrona med pappa och hälsat på sin gudmor.

Här kommer lite bilder från veckan:


Nya minen, att rynka på näsan...


Emma och pappa!


Emma och Thea på Busfabriken.


Emma var lite skeptisk i bollhavet.


Emma visar stolt upp sina fina tänder... och rynkar såklart på näsan, vilket hon gör mest hela tiden nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0