Ny lampa och tre tavlor

I går var jag och Lelle på IKEA och tittade runt lite och i  fyndhörnan hittade vi först en fin taklampa till bebisens rum samt ett barntyg med olika djur på som jag planerade att göra egna tavlor av.
I natt hade jag svårt att sova, vaknade titt som tätt, vet inte varför, hade inte ont eller så. I alla fall så orkade jag inte ligga kvar längre än till halv 6. Läste då tidningen, käkade frukost och började med tavlorna. Klockan åtta var alla tre klara. Så här fina blev de... (har inte bestämt vart vi ska hänga upp dem ännu, då inte alla möbler i rummet är på plats)

Tavla 1:


Tavla 2:


Tavla 3:



Nya lampan med flodhästar(?):


Jag vet att djuren på tavlorna ser lite sneda ut, men de ska vara så, har gått efter kanterna, som var raka. Vissa djur står rakt, andra lutar åt något håll...
Det blev massa tyg över, så det kansk blir fler, men mindre tavlor, eller varför inte ett örngott till en myskudde? :-D

Kommentarer
Postat av: En Mölnbobos Liv

Vad pysslig du är! Önskar att jag också var det. Just det här med tygtavlor gillar jag, finns så mycket fint tyg man skulle vilja ha på väggen.



På måndag börjar jag jobba, ska bli skönt men trist att pendla. Nicke ska vara hemma med Melvin och sen i januari är det dagis. Vart tog tiden vägen.



Ser fram emot att få läsa om när bebis kommer, mysigt att tänka tillbaka på samma tid med sin egen.



Ha det gott

Kram

Anna



2008-09-13 @ 17:39:10
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Linda

Jättefina tavlor!

Tycker att det var jättefint tyg. Och allt ska inte vara logiskt, rakt och fint, inte i barnrum. De tänker inte så! :)



En kudde med samma tyg låter som en jättebra idé. :)

2008-09-15 @ 13:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0