En månad kvar...

När jag tittar i kalendern så är det exakt en månad kvar till beräknad förlossning i dag. På mina papper från ultraljudet och från barnmorskan så står bf 2 oktober och i dag är det den 2 september! :-)

I helgen har jag och Lelle varit i Stockholm. Vi bilade upp i lördags morse och flög hem i går kväll  både bilresan och flygturen gick jättebra - bättre än jag trodde faktiskt. Bilen i körde upp var en audi A4 och den har hårda och raka säten vilket är bra för min rygg nu när jag är höggravid! På flyget behövde jag inte ens fälla bak stolen utan satt bra ändå. Det var i alla fall sista resan innan bebisen kommer - nu ska vi stanna hemma och invänta vår efterlängtade lill* plutt! :-)

I stockholm hann vi med en hel del. Vi var framma på lördag vid halv två, parkerade bilen, lämnade väskorna i övernattningsrummet och gick ut på stan. Vid halv fem var vi tillbaka i rummet och vilade lite innan vi åkte in till stan igen för att äta middag. Vi åt en supergod trerätters på Jensens - vi firade vår tredje bröllopsdag lite i förväg (är ju först i morgon, den 3 september).
På söndag åkte vi först till Kista Galleria där vi också åt lunch i deras fantastiska foodcourt (En Mezzetallrik hos turken såklart!) och åkte sedan vidare till Täby centrum. Jag shoppade bland annat ett par skitsnygga baggyjeans på VeroModa, som jag ska ha när beisen kommit. Valde en storlek större än vanligt för att vara på den säkra sida. Provade dem och de satt bra förutton magen då... ;-)
Sen åkte vi till rummet och vilade innan vi mötte Åsa på stan för att äta middag på Wok House på Regeringsgatan.

På måndag lämnade vi bilen och sedan åkte Lelle till Jakobsberg där han skulle äta lunch med gamla arbetskompisar. Jag själv stannade i stan för att möta upp Anneli, Linda och lille Emmy för att äta lunch. Vi valde en Thairestaurang nära Annelis jobb. När Anneli gått tillbaka till jobbet så strosade jag och Linda på stan en stund.
Klockan två mötte jag upp Lotta och Lelle utanför Åhléns - så gick vi på Mojo och fikade.
Var riktigt trevligt att hinna träffa alla vänner en sista gång innan beisen kommer! :-)

Eftermiddagen och kvällen ägnades till att strosa på stan och sedan ta flygbussen till Arlanda. Flyget gick 21.30.

I dag har jag tagit det lugnt, ätit frukost, läst tidningen  och somnat om... medan Lelle städat hela lägenheten... vilket jag inte får hjälpa till med längre. :-) Nu ska jag i alla fall bädda och sedan ska vi handla lite mat och även åka ut på IKEA för att köpa lite förvaringslådor till våra cd-skivor nu när vi sålt vår bokhylla.
Hoppas ni också får en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej vännen, vad trevligt det var att träffas! :)Vi ses alldeles för sällan..., det är så synd att du/ni inte bor i Sthlm. Jag/vi ;) ser fram emot att komma och hälsa på i Dec, ska kolla upp 1:a advent.



Ta hand om dej nu och säg till Lelle att han är verkligen en gentleman som låter dej slippa städa, helt rätt! ;) Puss & kram

2008-09-03 @ 12:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0