Bebisens rum

I dag har vi verkligen haft fullt upp, inte för att vi har behövt mest för att vi själva velat. Började ju måla i bebisens blivande rum i går - lät det torka över natten och klockan halv elva i för middags var andra varvet målat. :-) Blev så himla fint. Var dock tvugna att vänta minst fem-sex timmar innan det torkat ordentligt, så vi kunde ta bort maskeringstejpen och ställa in möblerna.  Men nu är det gjort. Gardinerna som jag och mamma sydde i vintras är strukna och upphängda, spjälsängen och bebisens klädbyrå står på plats. Sängen ska dock in i vårt sovrum de första månaderna så gästsängen får stå kvar ett tag till...
Färgen på väggarna blev som sagt åt det limegröna hållet och sedan så kommer vi att köpa wallisar när bebisen kommit och vi vet om det är en tjej eller kille.  Spjälsängen ska inte heller stå vid fönstret som den gör just nu, men så här ser rummet i alla fall ut efter dagens jobb. Rätt fint, eller hur?



I dag har det varit fint väder så vi har varit ute på en skön promenad mitt på dagen (medans vägfärgen torkade). Vi promenerade 6 kilometer - och det är mer än jag orkat med de senaste veckorna. Vi stanande dock till på Tasty House och köpte en dricka - satt en stund på deras uteservering och glodde på folk som gick förbi.
Har också hunnit med att färga eller rättaresagt tona håret brunt samt strykt  och bytt gardiner i både sovrummet och vardagsrummet. Så nu är jag helt slut! Lennart har åkt iväg för att döma en fotbollsmatch och jag ska inte göra mångas knop mer än att ligga i soffan och titta på tv. *skönt*
Hoppas ni också får en skön kväll....


Kommentarer
Postat av: Linda L

Jättefint!

Hos er är Nalle Puh välkommen iaf, ser jag... ;)

Fin säng ni har köpt :)



Vi har fått ta bort mobilen nu. Hon står upp i sängen och hänger i den... Tänk att det är många såna grejer som jag inte fattat att man inte skulle ha så länge!

2008-09-10 @ 12:33:18
Postat av: Kattis

Jag förstod att mobilen skulle bli ett problem så fort han eller hon ställer sig upp - så vi ville inte betala 400-500 spänn som de kostar i butikerna. Hittade denna Laban musikmobil på tradera för 150 kr. Helt ny var den också... :-D

2008-09-10 @ 13:38:29
Postat av: A

Hahaha, jag förstår vem linda syftade på då hon snackade om nalle puh. Jag kan dock tycka att han är söt och att man kan ha honom på ett par gardiner, trots att han är en jävla mes!

2008-09-11 @ 07:48:11
Postat av: Kattis

Nalle Puh är ingen mes, han är jättesöt och en klok lten björn. ;-)

2008-09-11 @ 10:47:41
Postat av: A

Söt är han. Men han är varken klok eller modig. Skulle snarare säga att han är urbota korkad. En riktig fjant! Mne jag får ändå läsa hans jävla böcker för det är ju som tur är inte jag som ska tycka att den saten är bra. ; )

2008-09-11 @ 19:22:56
Postat av: Kattis

Hahahaha! Och bara för att jag gillar honom så kommer säkert vårt barn inte att tycka om honom! :-D

2008-09-11 @ 21:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0