Natten...

... var lite jobbig för Emma. Hon hade magknip och svårt att sova efter amningen klockan 02.  Sedan hade hon ont ända fram till lunch då hon slocknade av utmattning. Stackarn, hon skrek så hon tappade andan vissa gånger. Det är första gången hon har så ont i magen, hon har haft ont en timme varje kväll kring tio-elva-tiden, men det har gått över och hon har sedan sovit bra. Men inte denna gången.
När vi, nu på eftermiddagen, var ute på promenad gick vi förbi egenvården och pratade med de underbara barnmorskorna där - jag berättade om natten och morgonen och då frågade den ena direkt: "Dricker du mjölk eller äter mycket mejeriprodukter"? Bådeoch sa jag som ÄLSKAR att dricka mjölk och äter både ost och yoghurt till frukost. Hon rekommenderade mig att sluta dricka mjölk till att börja med för att se om Emmas mage blev bättre. Det är nämligen väldigt vanligt att barn får problem med magen på grund av mejeriprodukter. Så nu är det vatten eller saft som gäller till måltiderna!

Natruligtvis var hon en ängel på lasarettet och även nu ligger bredvid mig i soffan och håller på att somna. Sååå skönmagen.

Och så en alldeles färska bilder på underverket, taget när hon ligger i babygymet:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0