Kolik?

Vi börjar misstänka att Emma har kolik. Inte av den svåra sorten men ändå. Hon har enorm magknip en-två timmar per kväll.  Hon tokgråter och spänner sig som en pilbåge så fort kramperna kommer. (nätterna är dock hur lugna och bra som helst - som tur är. Likaså dagarna, knipen kommer först vid 20-tiden)
Det är jättejobbigt att se henne ha ont och inte kunna göra nåt. Hon har haft det här sedan början av förra veckan ungefär, och jag har fått rådet att sluta att dricka mjölk. Men det hr inte hjälpt, snarare har magsmärtorna blivit värre. Nu har jag börjar inse att hennes magont inte beror på min kost - det är kolik helt enkelt. Vi har nu gett henne sempers magdroppar (första gången i morse), men det sägs ta några dagar innan de verkar. Hoppas hon mår bättre av det.

Här är en rolig bild på en leende Emma när hon busade med pappa igår. Tyvärr tagen utan blixt, men leendet lyser igenom ändå! :-)


Här är en annan bild på lillstumpan som pappa Lelle tagit. Här är det full koncentration på figurerna i lekbågen (i babysittern)


Kommentarer
Postat av: Linda

Så söt!

Men stackars liten som har ont... :(

2008-10-30 @ 10:30:12
Postat av: A

Hahaha, hon ser rolig ut i babygymet, funderar på vad fan som hänger ovanför henne! : )

Isa hade också skrikperioder på en till två timmar på kvällarna, vet inte om du minns. Vi testade med att jag slutade dricka mjölk, prövade droppar och massage men det hjälpte inte, till sist kom vi på att det enda som hjälpte var att sätta en filt över ansiktet. Hahaha! Nu kanske du minns att jag jämt slängde nått över ansiktet på henne och att hon då somnade som en stock. Konstig unge men hon behövde hjälp att varva ned.

Vad jag menar är att det kan vara ngt sånt också.

2008-10-30 @ 21:15:38
Postat av: Kattis

Hahahaha! Sitter här framför datorn och skrattar högt för mig själv. Lelle tror jag blivit galen...

Visst minns jag att du slängde en filt över Isabella och att hon gillade det. :-D Kanske nåt vi ska testa för det där med att varva ner kan vara grejen. Visst att hon har ont i magen, men mellan knipen är hon så "uppspelt".

2008-10-30 @ 21:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0