Tapetsering pågår...

Jag och Emma har stängt in oss i hennes rum - hon sover i vagnen och jag sitter i "amningsfåtöljen" och bloggar. Utanför, i vardagsrummet , är Lelle och svärfar i full gång med att tapetsera en skitsnygg fondvägg. Vi har ju tidigare haft en ljusgrå ruta målad som fond på den väggen, men vi tycket att den är för blek till det testerande vita väggarna så nu har vi slagit till och köpt en mörkgrå, nästan svart tapet (eller den kanske rent av är svart?!) med grått och lite rött i... blommig. Ja, det kanske låter flummigt men det kommer nog att bli jättesnyggt. Lovar att lägga in en bild när arbetet är klart och möblerna står på plats.

I dag har Emma varit på restaurang för första gången. Vi var nere i stan och käkade lunch på en kinarestaurang med svärfar och svärmor. Emma skötte sig exemplariskt., hon grät inte speciellt mycket och ammades utan problem. (tidigare har vi bara fikat ute) Jag kan verkligen rekommendera kinarestauranger för er som har småbarn, där finns massor av roliga saker att titta på, fina och fägglada lampor och tavlor.... Emma hade fullt sjå att titta på allt nytt. Sedan hände nåt som jag bara sett när jag var i Thailand - att en gullig servitris erbjuder sig att ta bebisen medan föräldrarna äter.... men jag höll i Emma, men var tacksam och väldigt förvånad över att bli tillfrågad. Skulle det någonsin hända att en svensk servitris skulle erbjuda sig att ta hand om ditt barn så att du får äta i lugn och ro mitt i lunchrusningen? Nej, jag tror faktiskt inte det.

Nä, nu ska jag fotografera lite av Emmas kläder som hon vuxit ur och lägga ut dem på tradera.
Återkommer med bilder på Emma och tapeten i kväll.... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0