Mammagrupp

I dag var jag och Emma på första träffen med mammagruppen på BVC. Det var trevligt och jag tror det är minst två -tre stycken som jag kommer att umgås med även utanför dessa planerade träffarna. Redan i veckan planerar jag och en annan mamma att gå ut och promenera tillsammans. Hon bor alldeles här runt knuten och en annan bodde på vår gata. (konstigt att jag aldrig sett dem tidigare)
I dag pratade vi bla om hur först tiden som föräldrar har varit och om förlossningen, hur barnen sover, äter osv. Barmorskan tog även upp förkyldningar och RS-virus. Nästa gång ska vi lära oss babymassage, vilket ska bli riktigt roligt!

I dag kom jag på att vi inte köpt en enda julklapp än, förra året vid den här tiden var vi så gott som klara med allt. Men vår tid har gått till annat, mycket mer roligare saker i år! :-)
Måste dock börja handla lite - men först måste jag få mamma, pappa och brorsbarnen att säga vad de önskar sig.
Tänk att det är första advent i helgen och det är äntligen dags att julpynta i fönsterna. Det känns extra kul nu när de trista byggställningarna är borta och Lelle har putsat alla fönster skinande rena. (det gjorde han när jag var på mammagruppen). Vi har köpt en ny vit stjärna till vardagsrummet och där ska vi även ha granen. Och i Emmas rum ska vi ha en liten julgran - förutom det så blir allt precis som förra året .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0