Ja se det snöar, ja se det snöar....


Hjälmshultsgatan. Bilden är tagen från vår balkong

I dag kom vintern och det med besked (bilden är tagen vid tio-tiden och vid två-tiden var det alldeles vitt ute). Vi var på väg ut på en promenad när det plötsligt började hagla - ett hagel som sedan övergick i vackert snöfall. Vi pälsade på oss då termometern visde nollan och vandrade i väg.
Vi var ute i nästan två timmar - men då hade vi en paus på mammas jobb där vi åt lunch.


Mamma och Emma på skön långpromenad - på väg till mammas jobb.

Natten har varit bra. Efter att Emma skrikit och inte velat sova som lugnade hon tills lutner sig och somnade strax efter nio - utan att ha ätit. Så hon vaknade vid tio och åt. Efter det så sov hon till 02.30 då hon fick mat igen. Vaknade igen 05.30 - åt och somande om till 06.30.

Det har ju varit ett problem att få Emma att somna hemma om dagarna, därav övertröttheten jag berättat om. Men idag sov hon från 08.10 till 09.45, och när vi var ute och gick. Nu sover hon också.... hon samnade klockan 14 och sover fortfarande (15.15). Får se om det hjälper - så att jag får en lugn kväll med lillgumman. Tycker ju så synd om henne när hon skriker (och har ont)

Nu ska jag klura ut vad jag ska äta till middag, Lelle ska ju ut med styrelsen (fotbollen) och äta franskt julbord på Elite Hotel Marina Plaza. Jag är ockås bjuden, men tycker inte det är värt att gå ner med Emma.... så jag stannar hemma. Får bli julbord nästa år istället!


Här är en bild på Emma, visst är hon söt i de nya byxorna som hennes pappa köpt till henne.

... och så ett leende charmtroll i babygymmet:


Kom just på att jag inte berättat hur det gick på BVC i onsdags... Lillan vägde 5160 gram och var 58 centimeter lång!

Kommentarer
Postat av: A

Så himla söt hon är! : )

2008-11-21 @ 17:32:04
Postat av:

Nämen vill gumsan inte sova? Sixten har sovit lite idag han med...men kräkits desto mer...suck

en vi har snackat hela kvällen han o jag om tjejer och blommor o bin eftersom Emma kommer på besök på måndag...

2008-11-21 @ 23:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback