Glömde...

Oj, jag glömde visst blogga igår. Och höll på att glömma idag också. Fy på mig!

I går kväll tänkte vi att vi skulle börja med lite kvällsrutiner för Emma, fast vi vet att hon är för liten och egentligen inte tar in så mycket just nu. Men i alla fall så badade vi henne strax innan klockan åtta, sedan smorde jag in henne, satte på henne pyjamas och ammade henne. Som vanligt somnade hon - och brukar få ligga på soffan i vardagsrummet tills nästa amning. Men inte igår. Halv nio la jag henne i hennes säng och tänkte att hon kunde ligga där tills hon vaknade - vilket hon brukar göra relativt snabbt när vi lägger henne i spjälsängen. Men vaknade gjorde hon inte förrän klockan 01.30.
FEM TIMMAR UTAN MAT- det har aldrig hänt och att hon skulle sova så länge i sin egen säng trodde vi aldrig. Jag ammade henne halv två och la tillbaka henne i sängen. Trodde hon skulle protestera, men inte.
Strax efter 04 vaknade hon för att ammas igen och så la jag henne i sin säng... samma visa klockan 06.20. Halv åtta vaknade hon och ville upp. Tänk, hon sov verkligen hela natten i spjälsängen! (och jag och Lennart sov sååå gott när vi kunde röra oss fritt utan att behöva tänka på lillgumman som legat mellan oss)
Att detta ska upprepa sig i natt igen är för bra för att vara sant, men man kan ju alltid hoppas. :-D

I dag har Emma varit vaken mest hela dagen. Somnade först i vagnen när vi gick på promenad halv tre. Sov i ca en timme. Nu sover hon igen, på soffan här bredvid mig. Hon vaknar väl snart och vill ha mat. Sedan ska jag försöka hålla henne vaken tills hon ska lägga sig.... om det går vill säga?!

Emma brukar somna för natten vid 22.30 och sedan vakna för att ammas klockan 02, 04 och 06... så allt var i och för sig likt  igår - förutom att hon somnade så tidigt. Kändes jättekonstigt att kunna se (och höra) hela Desperate Housewives utan en skrikande bebis i famnen. Tror tamefan att semperdropparna har hjälpt.... peppar peppar!

I morgon blir lillgumman 6 veckor och vi ska vi till BVC - denna gång är det dags för läkarundersökning. Spännande och se vad de gör då - förutom att väga och mäta. Efter morgondagnes läkarbesök kommer det att vara två veckor mellan BVC-besöken.

Kommentarer
Postat av: Linda L

Vi började också tidigt med kvällsrutiner och att lägga henne i egen säng. Nu är sängen Emmys borg! :)

2008-11-06 @ 20:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0