Jobbångest

Så där ja, då har fyra veckors semester passerat och det känns som om det var i går jag sa trevlig sommar till kollegorna på redaktionen. I morgon halv nio sitter jag på min plats igen. Mycket nytt är på gång och det känns skönt att ha två veckor på sig innan tidnigen börjar komma ut igen - i nytt fodral... och innehåll. Känns både konstigt och lite spännande.

Det har varit varmt i en hel vecka nu och det är inte speciellt skönt. Termometern dallrar på +30-graders strecket varje dag och jag klarar verkligen inte av att vara i solen. Skum känsla, jag som annars brukar jaga solbrännan och älskar att vara på stranden. Nu är jag helst inne med nedrullade presienner eller sitter i skuggan och njuter när vindpustarna kommer.
Jag och Lelle har dock varit nere på Helsingborgsfestivalen alla tre dagarnan, eller kvällarna rättaresagt. Vi har vandrat omkring bland marknadsstånden, tittat på folk och lyssnat på lite musik. Ganska trevligt faktiskt.

I går tvättade jag bebisens påslakan och lakan samt spjälskyddet... måste ju ha något att göra när alla andra är ute i det fina vädret. I dag, om bara två timmar ska Lelle ut och döma fotboll och jag ska fixa naglarna, som inte fått mycket omtanke i sommar. Sedan ska jag ligga och kolla på tv tills han kommer hem igen vid två-tiden.

Hoppas ni också får en bra dag.... och vecka!

Kommentarer
Postat av: Monica

hej. hoppas att första arbetsdagen varit bra. Freddan började också idag. Hälsa Lelle.

Kram Monica

2008-07-28 @ 17:35:13
Postat av: En Mölnbobos Liv

Kul att du kikade in hos mig. Förstår att du inte orkar med solen, jag gör det knappt och jag är inte ens gravid. Spännande att det snart är dags, jag hoppas du kommer blogga även då så man får följa er tid med lill*n.



Melvin växer och frodas, stora killen nu. Nu väntar vi bara på att han ska våga ta de första stegen, han vågar ta några steg mellan mig och Nicke men inte annars.



Ha det gott

Kram

Anna

2008-07-28 @ 20:49:17
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: bro

jasså du skall sätta en fest prisse till värden .?

nu kanske du blr som folk när du inte jagar den dära sol brännan så mycket..

haha

ha det bra.

hälsa gubben

2008-07-30 @ 23:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0