Vegeriet

image208
Bilden (loggan) är lånad från Vegeriets hemsida http://www.megamusik.se/vegeriet

I dag har jag och M varit på Vegeriet och ätit lunch. Vi frågade inte ens nån av killarna - för de vill ju ha kött annars är det ingen man, säger de. Gott var det i alla fall - och man väger maten,så man betalar bara för det man äter. Så här står det på hemsidan om deras lunch:

Lunchbuffé
Varje vardag 11:30-15:00 serverar vi en varierad lunchbuffé som inspirerats av GI-tanken. Här blandas vällagade varma och kalla rätter som håller dig mätt lite längre. Du plockar själv vad du vill äta och betalar för din mats vikt.
Pris: 15:-/hg (8:-/hg över 75:-)


Ï dag åt jag bland annat  några goda biffar (vad de var gjorda av vet jag inte, men det åg ut som svarta bönor), kryddat ris med grönsaker och nötter, potatis, hummus och olivtapenade - och naturligvis deras underbara bröd! Mätt var jag hela dagen... :-)

I kväll kom ´jag även hem i tid från jobbet - sa tack och hej tio minuter över fem. Skönt. Har käkat lax och pasta tillmiddag och ska nu slänga mig i soffan och glo på "dumburken"!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!
Ville bara titta in och säga hej.
Tack för det fina kortet!
Kram

2008-01-16 @ 13:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0