Nyårssupé

image203
Showen. Lite suddig bild, men det var ju så mörkt!

image204
Lelle vid vårt fina bord på Wallmans.

image205
Efter en alvedon kunde ävan jag njuta av festkvällen.


Har ju varit krasslig några dagar nu, en förkyldning som satt sig i halsen, på stämbanden. Har varit hes, men inte haft ont. Har inte heller haft feber.
Såklart fick jag lite feber igår eftermiddag, men efter ett par alvedon åkte vi ner till Wallmans ändå. Det varr iktigt trevligt, för utom att det var svårt att prata när musken spelades. Orkar inte skrika, då gör det ont i halsen.
Showen var såklart fantastisk och maten jättegod.

Detta var vad vi blev bjudna på under kvällen:

Välkomstdrink

Entrérätt:
Hummerfylld canneloni med syrlig potatis- och purjolökssoppa

Wallmans Plateau:
Rulle på midrökt och rostad persiljerotspuré
Pinjenöts rostad havskräfta med rökt paprika emulotin
Halstrad pilgrimsmussla i vinegrett med fänkålscrém

Champagnesorbet

Huvudrätt:
Fylld pärlhönsfilé med buljongkokt knödel, citrusbakad banancharlotten & mungbönor med oxsvansreduktion

Wallmans desert plateau:
Chokladeganache med biscuit fondant & hasselnötsmousse
Petit four av ananas & limecréme
Serveras med lakritssås och mangogelé


Vid tolvslaget skålade vi i champagne och lyckades sedan få en taxi hem. Alla taxibilar i Helsingborg var förbokade fram till 03.30, men när Lelle ringde kom han fram till taxiväxeln direkt och fick tag på en bil. Chauffören sa att vi hade haft tur - han var också bokad från början, men fick ett återbud. Han var den enda bilen i stan just då. Gå och köp en trisslott, sa han innan han släppte av oss vid porten. :-)
Drack lite te och gick sedan och la mig...  klockan 01. Inte kul att var sjuk på nyårsnatten vill jag lova.

I dag skullejag ha jobbat, men har ringt in och sjukanmält mig - 2008 kunde juha börjat bättre! Har feber och känner mig helt matt!
Nu ska jag lägga mig i sängen och kurera mig med en bra bok. :-)

Kommentarer
Postat av: En Mölnbobos Liv

Hej! Du som brukar göra tortillapizzan, hur länge och på vilken värme ska man ha den? Krya på dig, inte kul att vara förkyld.

2008-01-02 @ 14:42:41
URL: http://massablaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0