Go' middag

I dag gick jag och Lelle Till Gastronomibutiken här på Tågaborg. Där köpte vi lammfilé (färdigbunden och kryddad med vitlök och massor av rosmarin) samt två olika ostar. Så i kväll har jag gjort en potatisgratäng (med massor av vitlök och grädde) och stekt lammfilén i ugnen. Till detta ett (eller två?!)glas rött såklart!
Sååå fantastiskt gott blev det - måste göra igen snart.

Kändes superlyxigt att handla på i den lilla Gastronomibutiken istället för på Maxi... hahaha.
Ostarna ska vi äta när vi kolla på Stjärnorna på slottet som börjar snart - godis ska vi ha till West End star - en riktig svullokväll..... ;-)


I dag har vi också hunnit med att se filmen Irene Huss - Tatuerad torso. Superbra och spännande var den. Ger den 4+ i betyg! Ser frame emot de fem kommande filmerna, nästa kommer redan i mars.

För morgondagen finns inga planer, ska bara ta dagen som den kommer. Promenera om det är fint väder, ligga och läsa om det regnar.... ja, göra det jag/vi känner för helt enkelt. Sedan är det jobb igen på måndag. Jobbar dag några veckor framåt nu, dvs mellan 08.30 och 17.

Hoppas ni alla har en lika bra helg som jag/vi har!

Kommentarer
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Jag tyckte också att filmen var superbra...
Jag har bytt bloggadress, maila mig om du vill ha lösenordet till de stängda inläggen.

2008-01-12 @ 22:56:53
URL: http://massablaj.wordpress.com
Postat av: Monica

Hej.
Hoppas att allt är bra med er. Vilken middag. Det kommer snart kort på Jacke med sina jeans kanske redan ikväll håll ut kik. Hälsa Lelle.

//Monica

2008-01-14 @ 15:45:56
URL: http://www.mlos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0