Trevlig middag....

I går var vi bjudna på middag hos Emmas kompis Sixten och hans familj i Saxtorp. Vi fick god mat, gott vin (dock inte jag, som istället drack julmust) och varm kärlek (glass och varma bär alltså) till kaffet. Vi hade riktigt trevligt och måste nu planera in fler träffar där hela familjerna ses och umgås.

När vi var där insåg jag ännu en gång att jag så gärna vill bo i hus/radhus. Nellie och Tobbe har ett jättefint hus, lagom stort och bra planerat. Speciellt gillar jag deras kök  - det är stort och rymligt och har en öppen planlösning mot vardagsrummet, vilket är optimalt när man har barn. Visst, vi bor bra som vi gör och kommer inte att flytta på ett bra tag... men det är ju kul att drömma lite. :-)

Emma fick paket när vi kom dit, en tremånaderspresent. En söt tröja/tunika och byxor med färgglatt mönster. Sååå fint! Tack så mycket, säger hon! ;-)

Här kommer några bilder från kvällen:


Nellie och stilige Sixten.


Sixtens söta storasyster Lykke är 6 år och gillar att spela tv-spel.


Tjoho vilka hysteriska ögon lillgumman fick på detta kort. Hahahah!
Här ligger hon i alla fall i Sixtens babygym.

I går när vi kom hem så somnade gumman med nappen!!! Hon har gjort det nån enstaka gång tidigare, men alltid spottat ut den när hon somnat  - och det gjorde hon INTE igår. Utan sög snällt vidare på den när jag la henne i sängen. När hon vaknade för mat strax innan 02 så låg den bredvid henne.... Hoppas, hoppas att vårt trugande med nappen ger resultat! Vi är nämligen inne på den tredje modellen (har testat Esska och Mam, samt den vi har nu - kommer dessvärre inte ihåg vad en heter) Kanske, kanske har vi  hittat vinnaren till slut?!

Kommentarer
Postat av: UgglyBetty

Sixten e stilig! Lykke e söt! Emma e supersöt! Men jag då???!!! MUUUÄÄÄÄH! E inte jag nåt?? Mohahahaha.



Vad skönt att lillan somnade med nappen.

Det här får vi göra om igen, skit trevligt, synd bara att ungarna var så osynkade men sånt händer juh...man e van.



Ja vi får ju komma hem till er o se hur ni bor.



Frulle snart på EH???

2008-12-28 @ 11:31:11
URL: http://ugglybetty.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hahahaha! Ja men du är ju också jättesöt... eller är snygg kanske ett ord du föredrar! ;-)

Absolut frulle på EH, måste göra det snart... direkt efter nyår eller varför inte i veckan?

2008-12-28 @ 13:40:06
Postat av: bro

snacka om mammas ögon ..

den blicken har man sett genom åren och känner i gen den...?

haha

/bror

2008-12-29 @ 04:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0