Ingen sömn

Natten till idag var en jobbig natt, både för mig och Emma (men mest för mig tror jag). Emma har nämligen vaknat och velat äta HELA TIDEN!
Under gårdagen åt hon med två timmars mellanrum och fortsatte med det hela kvällen och natten. Hon åt (och somande) kl 19.30, sedan vaknade hon och åt på fööljade klockslag: 21.30, 23.40 (var vaken till 00.45), 02.10, 04 och 05.30 då jag gav upp och lämnade över henne till Lennart. De gick upp och lekte medan jag vände mig om och sov vidare i ca 2 timmar. Sååå skönt!
Men medan jag sov så hände något som jag gärna hade velat vara med och se, lillgumman vände sig nämligen från mage till rygg för första gången! Pappa applåderade - och mamma sov! :-(

Nätterna de senaste två-tre veckorna har varit snarlik den i natt, men inte lika intensiv. Kanske beror min känsla på att jag själv är förkyld och känner mig rätt trött och sliten även utan att behäva vakna stupikvarten!? I morse ringde jag därför till vår barnmorska Barbro och pratade med henne. Hon frågade massa frågor och efter att ha pratat med henne så bestämde vi att jag och Emma skulle komma in till henne i morgonbitti för att väga henne - för att se att hon går upp i vikt som hon ska. Amningarna har nämligen blivit kortare - och lilltjejen verkar ju inte hålla sig mätt så värst länge. Barbro trodde bara att hon kommit in i en fas och att hon kan "växa ur den". Hon föreslog också att vi skulle ge 60 ml ersättnig efter kvällsamningen så att hon kanske håller sig mättare på det. Så i dag har vi köpt Nan1 och en flaska - i kväll ska vi prova! Hoppas bara att hon tar flaska trots att hon inte tar napp...
Återkommer med hur det går. :-)

I dag har Emma på sig så tuffa kläder, här är nytagna bilder på henne:


En tuff lite tjej...


... som börjar gilla att ligga på mage!

I fredags kom ett paket på posten till Emma. Det var två julklappar från familjen Wikström/Sandberg i Upplands Väsby. Anneli, Patrik, Kalle och Isabella hade köpt ett par supertuffa rosa skor (eller stövlar) och en lite söt skallra som man fäster med kardborreband runt armen. Den skallaran lekte Emma med i går. Hon hörde att det skallrade med fattade inte riktigt vart ljudet kom ifrån. Hahahaha!


Emma med den roliga koskallran.

Emma tackar så jättemycket för de fina julklapparna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0