Bebisen är fixerad...

Var ju hos barnmorskan i morse - och förutom att göra den vanliga kollen med blodtryck, kolla järnvärdet, mäta magen osv så gick vi igenom hela graviditeten. Men det gick snabbt då jag inte haft några problem alls - knappt nåt illamående, ingen foglossning...  lite halsbränna som kommit nu på slutet och ont i höfterna om nätterna. Så gick det väldigt snabbt!

Så här såg i alla fall mina siffror ut:
Vecka: 35 (34+5)
Vikt: + 9,7
Blodtryck: 100/60
Järnvärde: 131 (ska minska till en järntabeltt om dagen igen)
Bebisens hjärtslag: 145-155/minut
Sf: 32 cm
Bebisens vikt: ca 2300-2500 gr

Som ni ser så såg allt bra ut och barnmorskan sa också att bebisen är väl fixerad och inte kommer att röra sig mer (huvudet alltså) Sparkar gör den fortfarande - och rör på armar... ja på hela kroppen förutom huvudet då. :-)

Vi gick även igenom mina tankar om förlossningen, men jag sa att jag var lugn och litade på att barnmorskorna och läkarna kunde sitt jobb och gjorde det bästa för mig och bebisen. Jag sa att jag inte visste vilken smärtlindring jag ville ha utan att jag ville ta allt som det kommer vilket hon tyckte lät jättebra. Vi pratade om amning och om vilken MVC jag skulle välja efter förlossningen. Ja herregud, efter detta samtal insåg jag plötsligt hur nära förlossningen jag är egentligen. Känns verkligen jättespännande!!! :-D

Kommentarer
Postat av: Linda L

Åh gud så spännande. Vi måste höras snart! Vad tiden rinner iväg!

2008-08-26 @ 21:26:54
Postat av: Lotta

Vad skönt att det har gått så bra, det kommer få fin fint hela vägen vännen. Jag ringer dej ngn kväll. Sköt om dej kram!

2008-08-27 @ 10:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0