Tack för edn sovmorgonen!

Jaja, här sitter jag och klockan är 05.37 - och jag är ledig. Tog ledigt för jag vill eh alite sovmorgon ochs edan njuta av det fina vädret. Men icke.
Klockan 05.22 knackade på vår ytterdörr, där står en av våra grannar och säger att källaren står i vatten igen - ja, igen. Vi hade ju för tusan en lika stor vattenläcka dagrna innan jul där  många av våra grejer i förrådet förstördes. Så nu har det alltså hänt igen, bara fyra månader senare. Faaan!
Pumpa ut vattnet och i eftermiddag/kväll är det väl bara att gå igenom förrådet igen - alla lådor och klädgarderober - och hoppas att inte alltförmycket förstörts!!! 
Försäkringsbolaget kommer inte att tro oss...

Lelle är med i styrelsen och den alla vänder sig till om det är nåt... varför jag sitter här och inte är där nere och hjälper till? Nä, kännermig bara ivägen när alla andra ränner där och ändå inte gör något vettigt.

En sak har detta lärt oss i alla fall - vi ska köpa gummistövlar. Nu får Lelle vad i vatten - igen - i tennisdojjor!

Kommentarer
Postat av: Mamma

hofmorgon på dig, vilket uppvaknande ni fick. Det verkar helt otroligt att det händer er igen. Hädanefter är det nog bäst att ni pallar upp allt i förrådet så vattnet inte når era saker, och gå för gudss ull och inhandla gummistövlar, ni tycks behöva dom.

Kram mamma

2008-04-24 @ 07:18:24
Postat av: A

Nej, vad ni har otur! Och vad kul det är att du bloggar igen!

2008-04-24 @ 09:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0