Äventyr

I går överraskade min älskling mig med en resa till Växjö. Låter kanske inte så roligt, men det var det! 
Han hade bokat rum på Stadshotellet och vi skulle vara där över natten. Han bjöd även på lunch och en supergod middag på Harry's på kvällen. Allt detta var en lite tidigt födelsedagspresent!

Jag har aldrig varit i Växjö och blev faktiskt glatt överraskad av stan. Gågatan var hur lång som helst och hade massor av affärer. Restauranger fanns det gott om - och så fanns det en jättemysig sjö mitt i stan. Att vädert sedan var underbart, dvs strålande sol och uppemot 18 grader gjorde ju inte det hela sämre precis. inte heller att vi faktiskt fick en minisvit när vi checkade in! :-D

Lite bilder från Växjö:
image218
Vår minisvit på Växjö stadshotell.(taget från hallen)

image219
Utsikten från vår balkong... ja, sviten hade balkong - underbart!!!

image220
Lelle dricken en kaffe vid sjön efter middagen - klockan var kring halv sju och det var fortfarande varmt och skönt ute.

När vi kom hem till Helsingborg i dag, vid halv två-tiden, så tog vi en promenad i det finfina vädret. Även här var det varmt, men "bara" 15 grader då det kommer vindar från havet.

I kväll har vi bara tagit det lungt, kollat på tv och ätit god middag. I morgon är det jobb igen, men bara tre dagar, sedan är jag ledig på Valborgsmässoafton! (jobbar sedan torsdag och ledig fre, lör, sön)


Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0