Ven

I dag kom jag hem från vår konferens på Ven. Har aldrig varit på ön så detvar extra roligt att få åka tid.
Resan började i fredags (igår) då chefen plockade upp mig, M och C som alla bor på Tågaborg redan halv åtta. Sedan bar det av mot Landskrona (de andra åkte med G i hans bil) Båten från Landskrona till Ven avgick 08.30 och tog 30 min. Från färjelägret var det ca 200 meter uppförsbacke till stället där vi skulle hyra cyklar. - tandemcyklar! Jag och M hade bestämt oss för att vara ett team och trots att ingen av oss cyklat på många många år ...
Vi trampade till Backabyns konferenshotell där vi hyrt stugor. Tjejerna bodde i en och killarna i den andra. M och jag skyndade oss att paxa det vå sängarna uppe på loftet...
Sedan konfererade vi hela dagen - vi hade en "föreläsare"  och fick göra massor av roliga skrivövningar hela dagen. Vi började dock med champagne och choklad. Vi hade ju blivit nomonerade till Årets dagstidning, men föl på målsnöret. Östgöta corren vann kampen... men vi är stolta ändå och firade lite trots förlust!

Klockan 18 var det middag - tre rätters. Det började med en laxrulle men nån god färskost i samt ett rostad brödpinne med havsalt. Varmrätten var hjortfilé med svampsås, rostad pitatis och rostade oliver och till efterrätt serverads vi den godaste (hallon)cheescaken vi någonsin ätit -  den var med karamelliserade walnötter och färska hallon. Till förrätt serverades ett fantastiskt gott vitt vin och till varmrätten blev det röt. Båda vinerna var från italien.
efter middagen satte vi oss i bardelen, vi kastade pil , satt och pratade. Efter nån timme gick vi tillbaka till tjejernas stuga och festade vidare. Jag höll mig dock till coca cola då jag kände mig helt knäckt - hade jobbat sent hela veckan, inte varit hemma förrän efter ett nån natt. Så även natten innan vi åkte till Ven. Somnade halv tre och vaknade 06.15.
Vi hade så jäkla kul, satt och surrade fram till två. När vi gick och lade oss märkte jag och M att det troligtvis varit ett stort misstag att välja loftet. Värmen i den lilla stugan hade stigit under kävllen och det kändes som en bastu när vi la oss. Inte så skönt!
Halv åtta ringde klockan, duschade och gick till frukosten. Åt massor - älskar hotellfrukostar. Där fanns smarrigt bröd, goda pålägg, yoghurt, müsli, russin , mandlar, juicer av olika slag, kaffe, te, koktägg, äggröra, prinskorvar och köttbullar!
Efter det konfererade vi lite till - fram till tolv då vi tramade ner mot färjelägret igen. Halv ett gick båten ... och strax innan två släppte de avmig här hemma.

Vädret har inte varit det bästa i dag, så jag och Lelle gick ochhyrde en film. Perfect stranger med Halle Berry. Den var spännande och bra. En trea med ett litet plus bakom får den av mig. Vi började se den men jag blev plötsligt så himla trött - pausade filmen och gick ovh la mig. Somande direkt och vaknade inte förrän Lelle väckte mig efter 1 tim och 45 min. Då var middagen klar - han hade gjort kycklingbiffar med ungsrostade grönsker! Gott!
Efter vi ätit kollade vi klart på filmen och gick en kvällspromenad -  för att sen bänka oss framför tv:n.

Nu ska jag sova!!!
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0