Vanlig vecka

Skönt att vara tillbaka i en helt vanlig vecka - jobba 8.30-17 och få kvällarna tillsammans med min älskling. I dag hade han till exempel bakat pizza till middag  - det som jag i går nämnde att jag var så sugen på... att det var så länge sen vi åt det. Gott som tusan var det också! :-D


Sedan måste jag berätta om två roliga saker. När vi var ute och promenerade för nån vecka sen, utmed en gata här intill, så berättade jag för Lelle att Johan Wissman bor på denna gata. Och vips, i nästa korsning mötte vi honom. Skumt. Här har vi vandrat denna gata, nån gång i veckan, ända sedan i februari och aldrig sett människan. Så plötsligt pratar vi om honom -  och möter honom nästan samtidigt?!

I veckan hände en likanande grej.  I helgen sa jag att jag aldrig sett eller hört Hemglassbilen här i kvarteren - och det hade inte Lelle heller. Så i dag vid 19-tiden hör vi plötsligt det bekanta ljudet och springer ut för att kolla. Jodå, där står Hemglass utanför vår port.  Vi frågar hon som säljer glassen om hon brukar köra här?! Hon svarar att hon aldrig gjort det, att detta är första gången, men att hon hädanefter kommer hit om tisdgarna i ojämn vecka.
Rätt lustigt att detta händer precis när vi pratat om det!

Jaja, nu ska jag sova - upp tidigt och jobba ...
God natt!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej.
Just nu är det mycket på jobbet vet inte om jag ska jobba dagtid eller skift. Hoppas att snart få klar tecken på detta. Det värkar lungnare på ditt jobb. Snart syns vi. Det ska bli super kul.
Kram Monica

2007-10-02 @ 22:34:24
URL: http://www.mlos.blogg.se
Postat av: Monica

Hej igen.
Glömde att tacka för vykortet det kom idag. Tusen tack.
Jacob sa att vart är dom nu, gud vad om far överallt. De reser ju hela tiden. Killarna hälsar till dig och Lelle.
Kram Monica

2007-10-02 @ 22:41:44
URL: http://www.mlos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0