Oj vad tiden går...

Skulle blogga när jag kom hem från Stockholm, men det blev bara inte av. Kom med tåget 21.35 till Lund (i söndags) och var inte hemma förrän ca 30 min senare - sedan packa upp umgås med maken och sedan sova för att stiga upp tidigt och jobba.

Jaja, nu ska jag försöka återberätta helgen.

Kom till Stockholm central lite senare än beräknat, möttes av Lotta för att sedan låsa in min väska och bege oss till SE&HÖR där vi skulle möta Anneli och Linda för en lunch. Var riktigt kul att komma upp på gamla jobbet och träffa alla - var ett tag sedan jag var där nu. Efter att jag gått runt och hälsat och pratat lite så gick vi till Fältan och käkade på Thylins. Gott!
Efter det åkte Anneli hem, Linda gick tillbaka till jobbet och jag och Lotta strosade på stan. Köpte inget, utan kollade in grejer som kunde vara av intresse på lördagen då vi skulle ha mer tid till att shoppa.
Klockan halv fem var vi hemma hos Lotta i Hägersten där jag skulle bo under min stockholmsvistelse. Vi fixade till oss, duschade och så och sen kom Åsa. Vi drack lite vin för att vid halv sju bege oss till Momma på Söder där vi bokat bord. På restaurangen mötte Lotta Johansson och hennes Fredrik upp. Det blev en trevlig och mycket god middag - alla var suoernöjda med maten och vinet. Ett extra plus ger jag till vår servitör för den fantastisk servicen under kvällen.
Eftersom jag stigit upp halv fem på morgonen och sedan åkt tåg i fyra och en halv timme så blev det en tidig kväll. Vid elva snåret lämnade vi Momma och åkte hem till Lotta för att sova.

På lördag var vi på stan mellan 12 och 4 - vi shoppade och fikade på mitt gamla favoritfik Muggen.
Väl hemma hos Lotta fixade vi oss i ordning, lagade middag och sen kom Carola. Vi käkade supergod Teriyakilax med ris och sedan en efterrätt med bär, vit choklad och cocos - och glass till. Vid halv åtta kom Åsa, vi drack några drinkar och lite vin sedan tog vi en taxi till Blue Moon bar på Birger Jarlsgatan. Vi dansade, pratade och drack drinkar. Kvällen slutade vid tre-tiden på McDonalds på Kungsgatan. Kommer inte ens ihåg när jag var ute så sent sist, men kul var det. En lyckad kväll. :-)

På söndagen softade vi. Började dagen med frukost och sedan en promenad. Kollade på Idol, Desperate Housewives och åt sedan lunch. Kvart i fem tog jag tåget till Centralen för att sedan sätta mig på tåget till Lund med avgång 17.40.

Skulle ta massa bilder under helgen, men det blev inte så många. Glömde kameran hemma, men tog några med telefonen. Här får ni se dem i alla fall:

image180
Lotta & Åsa på väg till Momma i fredags kväll.

image181
Jag och Carola på middag hemma hos Lotta.

image182
Lotta och jag på söndagspromenad.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej vännen,
tack för senast!

Hälsa Lennart

Kraam

2007-10-31 @ 21:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0