Tvära kast

I går var en intressant dag på jobbet - först var jag på en vernissage om Klippanpopen som fyller 30 år på Dunkers, sedan var jag på ett galleri och gjorde en intervju om en gammal bil för att direkt därifrån åka till Noaks ark där jag gjorde en intervju med en aidssjuk man. Men blir lätt lite splittrad när man sedan ska sätta sig och skriva ut dessa jobb - det är verkligen tvära kast. Men fruktansvärt roligt och intressant - det är därför jag älskar mitt jobb så mycket!

En annan grej om jobbet, jag har aldrig testat så mycket saker som när jag började på denna tidning. Vi har bland testat apelsin juice, nötter, julmust, kanelbullar, glögg - och i dag testade vi pepparkakor. Det är verkligen skitsvårt - men närman gör en sån här sak så inser man att pepparkakor verkligen smakar och luktar olika - likadant med julmust - julmusten var ng det allra svåraste testet tror jag. :-)

I dag är det fredag - i alla fall för mig - för jag är ledig i morgon och på lördag. Sen jobbar jag söndag. I morgon ska jag hämta mamma i Malmö, hon är där med jobbet. Vi ska strosa lite i Malmö innan vi åker mot Helsingborg.
Ska bli kul när hon kommer hit!

Nä, nu är det läggdags....

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!
vad mysigt att mamsen kommer på besök :) Min mamma kommer oxå, 2:a advent, vi har bl.a planerat att gå på samma julmarknad som vi var på förra året, en jättestor, ligger lite utanför Sthlm men nu kommer jag ju inte på vad den heter men jättebra, verkligen!

By the way.., vilken julmust var bäst? får köpa den i år då. ;) Kul med provsmakningar.

Jag ska på en till intervju nästa v på Tis, så nu börjar det kännas som att det snart kommer lösa sig, skönt! Hur går det för Lennart med jobbsökandet?

Ni får ha en jättemysig helg! Det ska jag ha, ikväll ska vi ha tjejmiddag hos Jenny & Astrid och imorgon kväll är jag bjuden till Victoria på glöggfest, så det blir glöggpremiär då.

Hälsa alla från mej
Kraam

2007-11-23 @ 11:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0