Svalan är ur tiden

Min cykel, en blå Svalan, är sju år gammal och har bara strulat sedan i våras. Den har varit in på cykelverkstan många gången och nu är jag less. När bakhjulet nu för andra gången på bara nån månad var löst parkerade jag den för gott. Är ju livsfarligt att cykla med den i denna backiga stad. Tänk om bakhjulet lossnar när jag rullar nedför....?!
Jag cyklar ju varje dag, både till jobbet och på fritiden. (kan räkna mina lokala bussturer på mina tio fingrar sedan jag flyttade hit i januari) Så ett liv utan cykel finns inte. I går köpte jag därför en ny.
Det blev en "kärringcykel" En mörkt grön, ja nästan svart Monark. Cykelkorg, lampa fram och bak, ja den hade allt. Lite drygt 3 000 fick jag betala för den.

image183
Visst är den fin? Man sitter rak i ryggen, viket är bra när jag ständigt har datorn med mig. Att sedan cykelkorgen sitter fast är ju fantastiskt. Min förra hängde löst på pakethållaren och jag var tvungen att ta med den överallt. Nu slipper jag!
Är så nöjd med mitt köp!

Tänk at det tär torsdag i dag (veckan har gått så otroligt fort)  - och att det faktiskt är den 1 november!  Och fast termometern visar + 12, grader ute så är det faktiskt vinter i kalendern.
Ska bli skönt med helg. Jobbar till 22 i dag (vilket oftast blir till 23, eller till midnatt) och sen är jagledig fredag och lördag... Najs! ;-)

Ha en bra dag alla ni andra också!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej hej, den ser jätteskön ut att cykla på så du gjorde ett bra köp! Jag har också shoppat, du vet den röd-svart-vit rutiga skjort-klänningen på MQ ;) den var nedsatt till halva priset så jag köpte den idag för endast 200:- och en silverring till mej själv.
Ha en skön Fredag & helg! kramis

2007-11-01 @ 20:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0