Rockin' around the christmas tree...

... så heter skivan jag just nu sitter och lyssnar på. Ja, jag vet att det inte ens är första advent än, men jag måste faktiskt. Det är jobb och skivan som är med Arvingarna ska recenseras i fredagens tidning.
Om den är bra. Nja, klassiska amerikanska jullåter uppåppade av ett svenskt dansband?!  Sådär, måste jag nog säga. Gillar nog orginalen bättre.

Jag har en till skiva som ska recenseras till fredag. Det är Laura Pausini "San siro 2007". Den ser jag verkligen fram emot att njuta till... en sån fantastisk röst kan inte göra en dålig skiva - hoppas jag i alla fall.

Mamma var här i helgen och tiden går ju fort när man har trevligt. Så även denna helg. Hämtade henne i Malmö på fredag och åkte bara hem med väskan innan vi styrde kosan mot Sofiero och julstämningen där. Det var verkligen helt fantastiskt! Över 1 000 marschaller - och ett upplyst slott - mötte oss när vi gick in i slottsparken.
Vi gick omkring, tittade på alla fina granar och pepparkakshusutställningen inne i slotten, smakade oss igenom hela orangeriet och tittade in i vinhuset och blomstergården. Sååå vackert!
När vi kom hem hade Lelle middagen klar - goda köttfärsbiffar, rostade rotgsaker och potatis med grönpepparsås och en smarrig sallad till. Till detta ett gott rödvin.

Lördagen ägnades åt shopping i stan. Mamma hittade några fina saker - jag med - men jag shoppade inte, det gjorde hon. Lunch intogs på Amadeus, som serverar Sveriges bästa kebab. Efter att vi handlat nötter på Tasty House vandrade vi hemåt igen.

Efter att ha vilat och duschat fixade jag, mamma och Lelle till oss och promenerade ner till Stadsteatern. Där så vi "Camping", som började klockan 18. Den var verkligen jättebra. Skrattade mest hela tiden. När den var slut , klockan 20.20, gick vi över gatan, till Haket där vi bokat bord. Där åt vi grekiskt och drack supergott rödvin. Teatern och middagen var mammas födelsedagspresent från mig och Lelle.

Nu har två dagar gått på den nya veckan och jag har jobbat massor. I dag har jag mest skrivit - blev nog fem artiklar innan jag gick hem vid 18. Brukar ju redigera nöjessidorna också, men idag palalde jag inte. För första gången lämnade jag det åt redigerarna! (kände mig lite taskig faktiskt, men chefen tyckte att jag gjorde rätt)

Nu har jag ätit middag och ska bara slappa framför tv:n... men först ska jag lyssna klart på julskiv

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej och tack än en gång för en jättetrevlig helg, och för en fantastiskt rolig och "god" födelsedags-present.Tuyvärr går en helg alldeles för fort, men jag ser fram emot julen då du kommer hem till Luleå. Ge en kram och tacka Lennart från mig.
Kram mamma

2007-11-27 @ 20:05:42
Postat av: A

Låter som om ni haft en supermysig helg! Och de går verkligen för snabbt. Tänk om veckorna kunde gå lika fort!
Kram!

2007-11-28 @ 08:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0