Mycket glögg

image194

Det blev en rolig gläggest (glöggtest) hemma hos min O i går - vi var några fler än bara vi på xtra. Några kompisar till värden hade kommit från Malmö + att jag, J och chefen hade våra respektive med oss. Tur var ju det för vi hade massor av glögg.
Tio sorter skulle testas och det räckte gått med 4 cl av varje sort. (nästan en halv liter glögg - shit så mycket glögg brukar jag inte dricka på en gång i vanliga fall)
Det var, som alla våra tester, ett blidtest och jag blev glatt överraskad av speciellt en glögg - densom smakar choklas. Jag gav den ett högt betyg och flera med mig. Fler flaskor av den sorten blir det dock inte hemma hos Ekstrands då Lelle inte tyckte den var god alls och bara gav den en 1:a (eller en 2:a?)
Bäst i testet var årgångsglöggen 07, som smakar havtorn och kanel. Det är ju en vit glögg, vilket är mot mina principer - glögg ska vara röd! Men, men, en 5:a fick den i alla fall.

Det blev nån öl, en drink och ett glas rött också så jag var rätt bakis när jag vaknade i morse. Åt frukost, tog en huvudvärkstablett och sov en timme till - så mådde jag bra när jag vaknade. ;-)

Jag och Lelle gick ner till Stadsteatern efter lunch, de hade öppet hus och det var riktigt trevligt. Sen gick vi på stan och strosade lite. Efter det har det vrit en riktig hemmakväll. På vägen hem gick vi in på Videomix, hyrde en film och köpte godis. Så efter att vi ätit tacos så kröp vi upp i soffan och kollade på Den grymma leken med bla Gillian Anderson. Den lät bra när vi läste på filmfodralet, men vi kände oss snuvade på konfekten när den bara var 1 timme och 16 minuter - och inte så värst bra alls. Trist.

Har avverkat Svensson Svensson och Babben & Co för att nu bänka oss framför EM-kvalmatchem mellan Sverige och Spanien.

Hoppas ni andra har en lika skön kväll som vi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0