Första matchen på Olympia

image76

I morgon blir en rolig dag. Då ska jag nämligen på min första fotbollsmatch på Olympia. Och det är inte vilken match som helst, nej, det är derby mellan Helsingborg och Malmö FF - matchen i var mans mun här nere!
Lelles kompis Patrik kan inte gå, så jag får låna hans årskort. Så himla snällt!

Vi har bara en 10-minuters promenad till Olympia - vi bor så pass nära att vi hör när det är match där borta. Och det är inte första gången jag bor nära en fotbollsarena. I stockholm då bodde jag först snett över Nynäsvägen från Söderstadion... då var jag tvungen att stänga dörrar och fönster för att ens höra tv:n på matchdagarna. Efter det blev det Solna och en kort promenad från Råsunda. (Vi såg in på arenan, norra stå, från våran balkong)
På Söderstadion var jag aldrig under tiden jag bodde i Skärmarbrink, men efteråt har jag och Lelle varit där och sett Hif möta Hammarby. (Henke Larssons första match i Hif). På Råsunda hann jag vara på en match innan vi flyttade. Även då var det Hif som gästade - och spelade mot Djurgården. Och nu ska jag då på min första match på Olympia. Hinner nog gå fler gånger  än en denna gång... jag har ju bara bott här i 4 1/2 månad än. ;-)

Nu ska jag kolla på Anna Pihl.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis på 35-årsdagen!!!

2007-05-16 @ 12:17:49
URL: http://vimmelmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0