Fäktning

... det är nog min grej!  ;-)
Så jäkla kul det var. Såg säkert helt muppig ut i utstyrseln - bröstskydd i hårdplast (??), vit jacka med rem mellan benen, en handske och en värja (tror det var det vi använde, eller var det florett??) Och sist masken ... eller hjälmen eller vad det nu heter. Sedan kopplade man svärdet  och sig själv till ström (så att träffarna räknas) och sedan fäktades jag mot han som är ordförande och tränare i fäktningsklubben här nere.
Shit vad jobbigt det var. En kvart och jag var helt slut - och jättesvettig. Chrille var inte sen att fota när jag tog av mig "huvudbonaden igen...  Kul att se i tidningen på fredag!

I dag på jobbet har det varit stressigt. Alltid mycket att göra på söndagarna.  Jag har redigerat mest hela kvällen, men även skrivit en krönika till morgondagens nöjessida. Självklart handlar den om lördagens schlager- eller melodifestival. (Anneli, läs noga för du är citerad!) Hahahaha!

Nä du hägrar sängen och några kapitel i Läckbergs "Olycksfågeln".
Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hejsan.
Jag tycker det är kul att läsa Din och Lelles blogg. Fast jag önskar att ni ibland kunde uppdatera era bloggar lite mer...ha.ha. Jag kommer att skicka med dina föräldrar en födelsedags present till dig. Då du nu fyller tant....;-)
Ha en trevlig vecka med mamma och pappa.....
Kram Monica med fam.

2007-05-14 @ 12:59:32
Postat av: Kattis

Fyller tant! Nä nu jäklar!!! ;-)
Ska bli jättekul att ha mamma och pappa här i hela fem dagar! Kram!

2007-05-14 @ 14:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0