Chateau Ksara

Château Ksara Reserve du Couvent (nr 12596)
Bekaa (Château Ksara)
Flagga Libanon
Färg Mörk, blåröd färg.
Doft Fruktig, aningen syltig doft med bränd ton, inslag av fat, mörka bär, lakrits och vanilj.
Smak Fruktig, syltig, aningen bränd smak med inslag av fat, slånbär, mörka bär och vanilj.
Användning Serveras vid cirka 16°C till rätter av gris- eller inte alltför smakrika rätter av lamm- och nötkött.
Passande maträtter »

Fyllighet=7
Fyllighet
Strävhet=7
Strävhet
Fruktsyra=9
Fruktsyra

Det är allt ni behöver veta - ja, och att den underbara drycken bara kostar 87 kronor!!
Fick denna flaska i inflyttningspresent av mina arbetskompisar, och i kväll avnjöt vi den till en lika god (hemmagjord) indisk middag! (och ja, det passade utmärkt till något kryddstark kyckling också)


Efter middagen såg vi en film. Catch a fire heter den och kom ut på dvd i onsdags. En verkligehtsbaserad  thriller står det på fodralet, men jag skulle nog kalla det ett drama - och en grym sådan. Den var annorlunda, djup, men också väldigt bra. Både jag och Lelle gillade den!

Ja just det. Vi var ju i Ängelholm, Båstad, Halmstad och Tylösand i dag. Måste bara berätta om chocken när vi klev in på Vero Moda i Båstad - och där,  i denna minimala butik möttes vi av fyra gigantiskt långa och grova (maskulina) transor. Alla var glada ihågen och redo att shoppa järnet. Lelle och jag höll på att dö av skratt, men som tur klarade vi av att hålla oss tills vi kom ut! :-)

I Ängelholm hittade jag en jättefin orangefärgad klänning som jag skulle vilja ha till kryssnigen nästa helg, men den fanns bara i stl 36 och den starmade lite över bröstkorgen. Synd, för i den butiken hade de de halva priser på "heta varor" (det mest sålda) - en vara om dagen och denna klänning var jsut i dag. De hade inte erbjudndet  i Halmstad och kan inte tänka mig att de har det i Helsingborg heller. Kostade ju bara 159 i ordenarie pris, så jag kanske köper den ändå - det vill säga om jag hittar den på stan i morgon!

Nu vill jag avsluta dagens inlägg med en bild på de underbara rapsfälten eller delar av den i alla fall. Så gula och så vackra!!!

Kram och god natt!
image71

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0