Vad är det som händer?

Sedan jag flyttade till Helsingborg och började jobba inom dagspress verkar brottsligheten ha ökat i stan - drastiskt.
Redan någon vecka innan tidningen började komma ut så var det mord på Södergatan, den gata vi i dag har vår redaktion. Och efter det har det var och varannan vecka kommit larm om skottlossning och knivbråk.
Så sent som i går eftermiddag sprakade det till på polisradion och de sa att det var skottlossning på Knutpunkten, dvs på centralstationen. Hela redaktionen stannade upp och tittade på varandra: "Vad fan är det som händer" var reaktionen. Reoprter och fotograf var ute på tio röda, med en puls högt över det normala.

Men blir ju mörkrädd när man tänker på vad som händer.Hur kan man börja göra upp om nåt och skjuta på varandra halv fyra en måndagseftermiddag på en centralstation? Tänk så många som kunde ha blivit skadade - speciellt om det skett 2 timmar senare - mitt i rusningen då alla som pendlar var på väg hem igen?!

Får se vad som händer i dag när jag kliver in på jobbet - det mesta händer ju som sagt när man jobbar kväll - och hela denna vecka går jag 13.30 till 22.00!

Kommentarer
Postat av: A

Låter spännande! Men vilken gangsterstad du har flyttat till! ; )

2007-03-13 @ 09:56:40
URL: http://norrtjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0