Sen kväll - igen!

I går blev en sen kväll. Började jobba 12.30 och skulle egentligen ha slutat 22.00. Men inte en enda gång sedan vi började komma ut (den 5 februari) har jag gått hem när jag slutat - enligt schema. Så blev det även i går. Var inte hemma förän 23.50. Som tur är jobbar jag kväll (13.30-22.00) hela veckan så jag fick sovmorgon i dag.

I sex år har jag jobbat på veckopress i Stockholm och arbetstiderna har varit 08.00-16.30 så Lelle är ju van att jag är hemma en viss tid. Jag har försökt tala om för honom att jag då hade "kontorstider" vilket man i vanliga fall inte har som journalist. Nu vet han. Hans kommentar efter en vecka nere i Skåne: "Jaha, är det så här det är att vara gift med en journalist"!Jag ringer alltid den tid jag sagt jag skulle vara hemma och säger: "Jag hinner inte, blir nog lite sen. Ringer när jag går härifrån".
Trodde det skulle bli en jobbig omställning att inte vara ledig lördag och söndag varje helg, eller inte bara jobba dag. Men så blev det inte. Jag stormtrivs och på kvällarna är det skön stämning på vår lilla redaktion. Polisradion surrar och tv står på i ett hörn... Och det kostigaste är att jag inte har nåt emot att jobba över!! Jag älskar mitt jobb!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej igen.. vad härligt att du stormtrivs på det nya jobbet! Jag trivdes oxå bra med att jobba skift när jag gjorde det under de 4 åren på SAS, skönt med sovmorgnar ibland, men nu börjar jag känna att jag vill vara ledig kvällar och varje helg, så jag har möjlighet att träffa Axel & Alva så mycket som möjligt.. Alva pratar så mycket nu och har riktigt bra taktkänsla, redan i 2-årsåldern, hon dansade till "Melodifestivalen" i Lördags.. ;) Ha en jättebra vecka så hörs vi kram kram

2007-03-12 @ 10:15:20
Postat av: Kattis

Hej vännen! Kul att höra ifrån dig... ringer nån dag så får vi prata lite - var ju ett tag sedan! KRAM!!

2007-03-12 @ 10:24:45
Postat av: A

Låter kul! Jag saknar faktiskt också att ha lite mer varierande tider. Kan mycket väl tänka mig att jobba skift faktiskt!

2007-03-12 @ 11:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0