Så är helgen slut

Jaha, då var helgen om min tredagars ledighet slut! Men jag har hunnit med en hel del. I lördags var jag och Lelle på loppis, på hans föräldrars koloniområde. Vi hade en hel kartong med grejer som vi rensat ut när vi flyttade ner hit - sånt som bara varit på vinden i Solna. Hade också med mig en pappkasse med gamla kläder. Och gissa vår förvåning när vi efter två timmar fått ihop 285 kronor - på grejer vi egentligen skulle ha slängt!i Riktigt kul tyckte vi också att det var!

Efter det åkte vi hem och gjorde pizza - så gott att göra varsin rund nu när vi har varmluftsugn - än i långpanna som vi alltid gjort tidigare. Till det drack vi varsitt glas rött!

Klockan 18 var vi på Olympia med Lelles kompisar Patrik och Mats - Hif firade 100 år och hade en jubileumsmatch... med "oldisar". Rätt skoj att titta faktiskt. Sen var det ju dags för den kaosartade landskampen mot Danmark. Riktigt bra match fram till idiot-dansken sprang ut på plan i 89:e minuten och gav sig på domaren! Tur för honom att han bor i Sverige - för i Danmark är han inte vidare poppis just nu!

I dag började vi dagen med att gå en promenad i Pålsjö skog - ungeför en mil vandrade vi i det fina vädret. Efter det åt vi lunch och klockan ett gick Lelle i väg till jobbet.(jobbar till 22). Jag kollade på en film på tv och bestämde mig sen för att bege mig tillbaka till Pålsjö skog för att springa 5 km. Klockan var då 16 och termometern stod på +24. Lite varmt, men ganska skönt i skogen i skuggan av träden. Såklart armhävningar och situps när jag kom hem - men bara 50 respektive 10 i dag!

Så nu har jag duschat, dammsugit, ätit och ska snart kasta mig i tv-soffan resten av kvällen! ;-)

Hoppas ni också haft en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0