Nationaldagen

image91

Så har det varit Sveriges  nationaldag - och den har gått mig obemärkt förbi. Vet att det varit festligheter på bla Fredriksdals museer och trädgårdar, men jag har inte orkat gå dit.
Jag har mest varit hemma, latat mig, legat och läst, sett på tv och tvättat. Låter skoj, eller hur?! ;-)
Jag borde ha varit ute då det varit riktigt varmt och fint vänder, men jag ville ha en lat dag inomhus idag! (inte ofta det händer ska jag säga er!)
Lelle var först och dömde en fotbollsmatch och efter att vi käkat lunch/middag så åkte han i väg för att jobba. Han slutar halv ett i natt.
En trevligt inslag i "lathetsdagen"  var att min arbetskompis K kom förbi med kanelbullar - så jag kokade kaffe så vi kunde fika. Hon behövde en paus i flyttkaoset hon är mitt uppe  just nu.

I morgon är det jobb igen... skulle också ha varit ledig på fredag, men ska jobba kväll då det är studenten. Ska ut på stan och göra ett festvimmel. Ett rätt roligt jobb, men känns ändå lite trist då jag och Lelle är bjudna på studentskiva hos en av Lelles kompisars döttrar. Kanske jag hinner förbi där en sväng efteråt - har bestämt mig för att göra mitt jobb så snabbt som möjligt!
Sedan är jg ledig lördag för att jobba söndag igen... en lite hattig vecka blir det! ;-)

Klockan är 22.25 och det är fortfarande  + 19,6 grader ute. Sommaren har kommit - HÄRLIGT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0