Lägesrapport...

Nu är vi tillbaka i civilisationen - dvs i Luleå. Vi har varit här uppe i en vecka (i morgon) och har redan hunnit med en hel del. Vi började med att åka direkt från Kallax till Ekfors där vi möttes av strålande sol och + 30 grader...
På fredag var vi först på Pajala marknad och sedan firade vi min farmor på hennes 89-årsdag! Det var riktigt kul. Vi blev en hel drös där  uppe. Förutom jag, Lelle, mamma och pappa så var min faster Monica och hennes sambo, brorsan med familj, Alice samt några släktingar från USA där.

På lördag började vår resa mot Treriksröset. Vi åkte via Karesuando, Kiruna och Björkliden (där vi hyrde en stuga över natten). Dagen efter blev det Riksgränsen och sedan över till Norge. Efter nån timme i fantastisk fjällvärld nådde vi till sist Kilpisjärvi i Finland. Därifrån tog vi båt - för att sedan vandra i 3 kilometer - till Treriksröset. Ingen av oss (Mamma, pappa, Lelle eller jag) hade varit där innan.
Efter det bar det av till Ekfors igen på söndagskvällen! En intensiv med rolig helg. :-)
... och vi hade tur med vädret - strålande sol och varmt i fjällen medan det var +9 och regn i Ekfors.

På vägen hem från stugan idag stannade vi till i Haparanda - ville se det nya Ikea och hur stan förändrats sedan jag bodde där som liten. Det var kul.

Väl hemma i Luleå åkte vi direkt hem till Sara och Jonas - för de åker nämligen till Stockholm på semester tidigt i morgonbitti. Det blev ett kort men trevligt besök!

Nu ska jag sova, men lovar att uppdatera bättre nu när dator finns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0