Besök av Lotta - kort om helgen

I torsdags eftermiddag kom Lotta på besök från Stockholm. Hon har varit här i helgen och vi har hunnit med jättemycket och haft superkul!
image127
Lotta & jag på Tropical beach.

Efter att vi hämtat henne på tåget åkte vi hem, åt middag och gick sedan ner på festivalen. Vi kollade in alla scener och strosade runt bland alla marknadsstånden. Såg många fina grejer.... strax före midnatt var vi hemma igen - ville ju vara pigga och fräscha inför fredagen då vi skulle till Köpenhamn.
Efter en ordentlig frukost åkte vi till Danmark med färjan som gick 09.50 - hamnade dock på ett söligt tåg och var inte framme i Köpenhamn förrän kvart i tolv. Vi strosade på Ströget - gick in i nästan varke affär och provade både skor och kläder. Lunch åt vi i en mysig liten gränd, på en mexikansk restaurang. Gott!
Lotta shoppade lite grejer, men jag nöjde mig med lunch och en fika. Har inte plats i garderoben för fler plagg. ;-)
Efter många timmar i affärer var vi helt slut och satte oss nöjda me dagen på tåget hem igen.
Strax före klockan åtta var vi hemma i lägenheten.
Snabb uppfrächning, lite vin och sedan gick vi ner på festivalen och mötte upp Lelle, Jessica och en av Jessicas kompisar. Käkade langos och drack vin. Stod länge i tältet utanför Tivoli och kollade (och lyssnade) på Champagne Safaris underbara dragshow. Efter en sväng på Pianobaren var vi hemma igen strax efter klockan två.
På lördagen gick vi på stan, åt lunch på Big Buddah och tog det allmänt lungt. Spelade sällskapsspel, drack vin och åt ostbricka innan vi promenerade ner till festivalen. Stod mest vid stora scenen och lyssnade på musik.
image128
Lotta & Lelle på Bigh Buddah.

Vi har verkligen haft tur med vädret i helgen - torsdagkvällen var fin, och i Köpenhamn satt vi tryggt under parasoll och åt lunch när det kom en rejäl åskskur. Likaså när vi satt på Big Buddah - då var det som om himlen öppnade sig. Har nog aldrig sett det regna så mycket i Sverige!
I dag sken solen från en klarblå himmel och vi promenerade utmed havet, åt en glass och hade det mysigt. Efter att Lotta packat ihop sina saker och vi ätit middag körde vi till Lund. Vi gick runt i stan lite, fikade och kollade på den fantastiskt fina domkyrkan. Klockan 17.25 vinkade vi av Lotta på tågstationen.
Helgen har varit intensiv men rolig och så mycket som vi skrattat har jag inte gjort på mycket, mycket länge!!!

I kväll har jag och Lelle sett filmen Music & lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore. Den var gullig och bra. Gillar Hugh Grant jättemycket!

Nu ska jag snart lägga mig för i morgon är det jobb igen. Semestern är slut!!! Tänk att fyra veckor kan gå så snabbt!??


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej på er!
Jag tyckte också det var jättetrevligt att vara nere och hälsa på er och se mysiga Helsingborg. Jag kommer igen..;)
Ha en fortsatt skön vecka och sommar
Kramar

2007-07-30 @ 17:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0