Ont i halsen

Brukar ofta bli sjuk över julen, då man är ledig och varvar ner efter en hektisk höst. Men inte i år - jag var frisk och kry hela julhelgen - men nu ser det ut att bli en sjuklig nyårshelg istället. Halsen är inte helt ok, den gör ont och jag kan knappt prata. Låter som om jag druckit whiskey i flera dagar.

I går var det fullt upp hela dagen - matlagning och bakning av tårta - sedan middag med Lelles föräldrar och mormor. Trevligt var det och gott blev allt!
I dag ska jag däremot ta det riktigt soft, bara vara hemma, lalla omkring i min pyjamas och inte göra många knop.Vill ju inte ha feber i morgon, för då kan jag ju inte gå på Wallmans.... vilket jag & Lelle sett fram emot ett bra tag nu.

I dag fyller min mamma 58 år - ringde och grattade henne i morse och det lät som om hon och pappa hade en riktigt bra dag uppe i stugan. -12 grader och lite nysnö. Låter ju underbart!

Nu ska jag krypa ner i sängen igen och läsa lite - håller på med en fantastisk bok, "Flyga drake", som jag fått av Linda för snart ett och ett halvt år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0