Ledig igen

Nu har jag gjort min dag på jobbet denna vecka. Kändes kontsigt att först vara ledig i sex dagar, sedan jobba en dag för att sedan vara ledig fyra dagar igen. Jaja, nu är jag i alla fall ledig och njuter av det.

Dagen innan jag åkte upp till Luleå, det vill säga den 20 december hade vi vattenläckage i källaren - alla grejer i förrådet som stod på golvet badade! Najs - not! Jag var tvungen att cykla till jobbet så Lelle försökte rädda det som räddas kunde - vilket var det mesta faktiskt. I en vecka har agregat stått på där nere för att dra ut fukten.
I morse tog vi tjuren vid hornen och gick ner dit. Lastade ut allt ur förrådet och gick igenom varenda kartong. Som tur hade vi inte så mycket som förstörts i de nedersta kartongerna - det trista var att några av Lelles skolkataloger var i en av kartongerna - inte mycket att göra åt! :-(
Lite drygt fyra timmar tillbringade vi i källaren och sen var allt ompackat och snyggt. Så välstädat förråd som vi har nu har vi nog aldrig haft. Vi fick också ihop fyra fulla flyttkartonger med grejer vi ska sälja på loppisen i sommar. Känns riktigt bra!

Efter vår förrådsstädning promenerade vi ner på stan, gick lite i affärer och käkade lunch. Fyndade två linne och en kofta på Gina Tricot. (i går köpte jag en tröja  och en tunika på Esprit och på juldagen fyndade jag en tunika på MQ i Luleå - jag som sällan hittar nåt som passar på rean?! )

Nu ska jag bara slöa framför tv...
Innan jag går och lägger mig ska jag ställa in en älgstek som ska stå i ugnen hela natten (9-10 timmar) Ska nämligen ha middag för Lelles föräldrar och mormor i morgon och bjuda dem på tjärlknöl och potatisgratäng! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0