Nudeltest

Vi ska göra en studentbilaga till tidningen, den ska komma ut på måndag nästa vecka. Mitt bidrag till den varatt anordna ett snabbnudel test -  samt kolla upp studentrabatter i stan.
Nudeltestet gjordes i dag. Sju olika sorter köptes in och priserna varierade mellan 1.50 och 12.50. Vi var fyra stycken som gjorde blindtestet. Vi tittade på de okokta nudlarna, luktade på kryddblandningarna och allt det där inan vi hälld epå vatten. Sedan åt vi.
Oj vilkenskillnad det var på både lukt, utseende och konsistens. En sort luktade hundmat (torrfoder), en annan sort var som tapetklister... usch!
Jaja, nu är det gjort och i tidningen kommer våra utlåtanden.... :-)

Jag gillar att testa saker. Ska testa allmänna toaletter nästa vecka - även det för jobbets räkning måste ju tilläggas! hahahaha.

I morgon ska jag och fotograf C till Regiondjursjukhuset på Berga och göra ett arbetsmarknadsjobb. Vi ska besöka avdelningen för stora djur - och de har lovat oss att få vara med under en operation. Spännande!

Nu ska jag sova... eller läsa lite först kanske!? 

Sov gott alla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0