Marias tapas



I går kväll hade jag och Lelle bokat bord på Marias Tapasbar. De har bara öppet på sommaren, från maj till september och har sina få bord ute på en fin liten innergård. Under tak - för att kunna servera mat även vid regn.
Där satt vi i går, åt massor med gott (ja jag gillade till och med de starka musslorna!?) och drack supergott rödvin till. Tapas är kul, det är riktigt gott att beställa in massor med olika smårätter. När vi promenerade hem igen var vi proppmätta! :-)

I dag har vi tagit det lungt, promenerat i Norra hamnen och kikad på den stora båtmässan. Vilka lyxbåtar det finns - helt fantastiska. Och vilka priser sen... herregud! Tänk att köpa en bår för 4 miljoner?! Vad kostar det inte sedan att tanka upp eländet? Tänk att folk har så mycket pengar.

Nu är Lelle i Torekov och dömer fotboll och jag har fixat lite här hemma. har precis torkat ur alla lådor osh skåp i köket - fy vad dammigt och skitigt det hade hunnit bli på bara ett halvår. Sedan har jag strukit två av mina skjortor som hängt på en stol i vardagsrummet i en vecka nu?! ;-)
I kväll är vi bjudna på den årliga kräftskiva hos Patrik & Agneta. Vi ska dock inte äta kräftor utan tar med oss räkor i stället. Till det ska jag göra en västerbottenpaj. Bröd, sallad och annat gott finns på festen! Mums!

Oj, en sak till innan jag måste börja med pajen. Vi hyrde en film igår, Se upp för dårarna heter den.

image155

Det är Helena Bergström som regisserat och Colin Nutley som producerat. (Kan dessa människor verkligen inte göra en film utan att vara tillsammans?) Jaja, hur som helst, det var bra. Mycket bättre än jag trodde. En svag fyra får den av mig...  faktiskt!

Nä, nu sk hör bakas paj! So long...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0