Kräftskiva

image156

I går var vi alltså på kräftskiva hos Patrik och Agneta. Så här fint hade de dukat i trädgården... Regnmolnen hängde tunga när vi kom, men medan vi drack välkomstdrinken och åt lite småplock så tittade solen fram.
Tidigare år har vi spelat bränboll, men i år blev vi indelade i lag (två och två) och gick tipspromenad. Jag fick gå med Micke.... Alla frågor händlade om kräftor så det måste ju erkännas att det var inte mer än 3 av 12 frågor som svarade på med säkerhet. Tala omförvånade vi blev när vi fick veta att vi faktiskt hade 5 rätt! Vann gjorde Lelle och Åsa... trots att de chansat på varenda fråga! Hahaha.
Efter tipspromenaden blev det mat - trots att det är kräftskiva så var det bara ett par som åt kräftor - de flesta andra grillade och nån hade med sig räkor, precis som jag och Lelle. Till det åt vi västerbottenpajen som jag gjort. Gott!
Efter några snapsar och massor av sång vandrade vi hemåt strax innan midnatt.

i dag har vi promenerat utmed havet och snart ska vi käka lunch och jag ska iväg och jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0