Konstigt väder...

Hela sommaren har jag varit irriterad på smhi. Aldrig har deras prognoser stämt! Självklart gör den inte det denna helg heller - men det är jag bara glad för. De lovad fint sön, mån och tis för att sedan bli regn och åska på onsdag och resten av veckan. (veckan som gått alltså)
I onsdgas var hur fint som helst och närmare 30 grader, likaså orsdag och fredag - visst, det kom regnskurar, men de höll på i max en timme. (Likt monsunregn)
Sedan pratades det (på tv i går kväll) att värsta åskvädret på länge skulle dra in över östra skåne i natt - så jag beredde mig på att vakna av knallar, blixtar och ösregn. Skulle även regna hela löärdagen... Men inte. Vaknade vid åtta i morse, klarblå himmel och torra gator. Nu skiner solen och det är 24,5 grader ute. Några moln finns visserligen på himlen men det är verkligen inga åsk- och regnmoln!

Började läsa "Det blod som spillts" för en och en halv timme sedan. Jag är redan på sid 75! Den är riktigt bra...
Lelle tycker jag är galen när jag väl börjar med en bok, jag kan liksom inte slita mig - om den är bra vill säga. Nyss sa han med ett skratt:  "Så många sidor skulle jag läsa på ett år".

Nä, nu måste jag återgå till boken... :-D

Kommentarer
Postat av: monica

Kan jag lägga in dig och lelle som länk på min sida?
Kram Monica

2007-08-11 @ 19:46:35
Postat av: Kattis

Klart du får länka till oss... jag har redan länkat din blogg från min! :-D

2007-08-12 @ 09:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0