Börjar på tredje...

Nu har jag läst ut Åsa Larssons andra bok, Blodet som spilts. Den var vekligen lika bra som Solstorm, som hennes första heter. Så nu i kväll ska jag börja på den tredje - Svart stig. Är verkligen inne i en läsperiod nu ochh ar varit det ett bra tag nu. Och som ni kanske märkt  så är det svenska, kvinnliga författare som gäller just nu. Första Camilla Läckergs fem böcker och nu Åsa Larssons tre... efter Svart stig ska jag läsa Susanna Alakoskis Svinalängorna.

Om precis en vecka, det vill säga den 29 augusti fyller min pappa 60 år. Tänk att jag har sån gammal pappa trots att jag är så ung?! ;-)
Jag och Lelle hade tänkt åka upp men det kostar alldeles för mycket. Minst 6 000 kronor för oss båda. Det känns verkligen jättetråkigt! Men vi åker upp i oktober/november och firar honom då i stället. Present är  fixad - och lite annat smått och gott ska vi också ordna till honom på onsdag.(Nä, pappa jag berättar inte vad det är - vet att du faktiskt läser bloggen trots att du inte förstår varför jag har en...) Hahaha!

På torsdag blir vår tidning indragen i den pågående strejken. Får se vad vi för göra och inte göra... lär bli svårt att göra tidning, det är ett som är säkert.
Jag kommer ihåg när jag gick på lågstadiet, på Porsöskolan, och mattanterna och lärarna strejkade. Då tyckte vi det var jättebra - för då fick vi ju vara lediga. Nu tycker jag däremot att det är jättetrist. Vill jobba och göra bra tidning!

Nå, nu skaj ag läsa lite innan det är dags att sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0