Billig resa till Stockholm

I går bokade jag en tågresa till Stockholm. Ska upp och hälsa på min vän Lotta en helg i oktober. Jag vet ju av erfarenhet att man kan hitta billiga biljetter om man är ute i god tid, efter det att jag och Lelle pendlat i ett år. Men att det skulle bli så här billigt trodde jag aldrig!!! Gissa vad jag betalar för en tur och retur resa från Helsingborg till Stockholm (och tillbaka till Lund)?  Jo, 249 kronor . Så lite har vi aldrig betalt för en resa någonsin, och då var det ändå två-tre år sedan vi pendlade. Helt sjukt att det kan vara så billigt - men bra! :-D
(Måste säga att det faktiskt är x2000 båda vägarna och inte "mjölktåget" som stannar vid varje station)

I dag har det varit lite mer livat på jobbet - ytterligare två arbetskamrater kom tillbaka efter semestern. Livat värre blev det och vi tog en extra lång lunch för att berätta vad vi gjort. På måndag är vi så gott som full styrka - förutom K som tagit hela sex veckor ledigt i sommar!

I morgon ska jag och klippa mig. Har inte klippt mig sedan början av maj och känner att det börjar bli dags. Har en tid hos Madde klockan ett. Ska bli spännande att gå till hennes nya salong. Vet inte om jag ska börja spara ut lite, eller klippa kort, som jag haft ett tag nu. Vad tycker ni?


Långt?         Eller         Kort?

Kommentarer
Postat av: A

Helt klart kort! Det är du finast i!

2007-08-03 @ 08:37:36
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Jag tycker du är jättefin i kort hår

2007-08-03 @ 20:15:05
URL: http://massablaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0