Väckt av äggklockan (?)

image53
Åh vad sköt att få svoa ut... tänkte jag . Jo hejsan. När det inte är väckarklockan som ringer så är det äggklockan (??)som tickar...
Vaknade av att det tickade högt som fan i sängen - en bomb - var min första tanke. Men nej, det var Lelle som tyst tassat in i sovrummet med äggklockan. Precis när jag öppnade ögonen så ringde den! Shit vad högt det lät! Frukosten var klar, så det var bara att pallra sig upp och sätta sig vid dukat bord. Vilken lyx va'? ;-)

Nu har det gått en timme eller så sedan dess och jag har legat i sängen och läst tidnigen. Utanför fönsterna stormar det forfarande, får hoppas att det inte är motvind när vi ska ner i stan... för då lär vi ju inte komma någon vart alls.
Till veckan har de lovat sommarvärme igen, hela 22 grader och sol på tisdag. Känns avlägset då det bara är 7,8 grader ute just nu!

Ska fixa mig i ordning nu. Skriver mer senare i dag.

Kram så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0