Underbara Köpenhamn

image33
Har verkligen haft en underbar dag. Vi tog båten över till Helsingör (20 min) och lyckades sedan pricka in ett snabbtåg in till Köpenhamn. Var där på bara 40 minuter i stället  för 1 timme!
Solen stålade från en klarblå himmel och det var över 20 grader varmt ute. Vi började med att äta två pölser var och dricka en öl på Rådhusplatsen för att sedan vandrade Ströget ner mot Nyhavn. Vi kollade i affärer - och jag köpte ett par nya solbrillor!

I Nyhavn köpte vi biljetter och åkte med en sightseeingbåt i en timme - en otroligt vacker tur. Timmen gick fort. Efter det lyckades vi få en plats på en av utserverignarna i Nyhavn där vi satte oss och beställde in en kall Carlsberg. Solen stekte och vi blev lite röda om kinder och näsa innan vi vandrade Ströget upp igen.

Hade ju planerat att äta på "vår" indier, men klockan var nästan sex och vi kände inte för att promenera 20 min till restaurangen och sedan 20 min tillbaka till tågstationen... så vi käkade på ett annat ställe (på Ströget) och det var gott det med!


Nu är vi hemma igen efter en heldag i underbara Köpenhamn. De har lovat ännu bättre väder i morgon, så jag och Lelle ska gå en långrunda i Pålsjöskog på förmiddagen och sedan grilla med några kompisar på eftermiddagen. Låter ju som en bra dag det med, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0