Bagels

Har precis ätit lunch - och jag var på mitt nya favvoställe Bagels Café. Det ligger vägg i vägg med vår redaktion och har de godaste baglarna jag nånsin ätit. (Förutom dem hos indiern i New York förstås) ;-)
Damen som äger stället gjorde jag ett jobb på förra veckan - att hon inte fick ha fler än tre bord ute på trottoaren. En halvsida blev det i tidningen. Efter det har hon haft massor av nya kunder som läst om stället i tidningen - så nu bjuder hon (och hennes man) alla oss på varsin valfri bagel med dricka!
Hon är verkligen överlycklig över den gratisreklam hon fick av oss , och att vi sedan äter hos henne varje dag (alltid nån av oss åtta som går dit antingen och köper  frukost eller lunch) gör det inte sämre.

Hemköp uppe vi oss har brunnit i fredags och nu säljer de ut alla sina varor för halva priset. Alla vi på redaktionen har skcikat iväg våra respektive för att handla. Lelle var där och plockade på sig grejer för 640 kronor - men betalade bara 320 i kassan! Fanns visst hur bra grejer som helst....  Eller som min kollega Jonas sa: Den rökta skinkan är väl bara lite extra rökt"... Hmmm?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0